AGNIESZKA ŁYSIO – psycholog - PDP

 

DZIEŃ TYGODNIA GODZINY PRACY
PONIEDZIAŁEK

 8:00 - 12:00

WTOREK

11:00 - 15:00

ŚRODA

10:00 - 11:00

12:00 - 14:00

CZWARTEK

10:00 - 14:00

15:00 - 17:00

PIĄTEK

 8:00 - 13:00

 

POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO UCZNIÓW

  • Pomoc psychologiczna kierowana do uczniów w szkole polega na rozpoznaniu i zaspokojeniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
  • Praca z uczniami prowadzona jest indywidualnie lub grupowo. W zależności od problemu są to spotkania o charakterze diagnostycznym lub terapeutycznym.
  • W indywidualnych przypadkach psycholog szkolny współpracuje z lekarzami specjalistami (np. psychiatra, dietetyk) w celu wypracowania optymalnej pomocy dla dziecka.
  • Wszelkie działania prowadzone są z poszanowaniem praw uczniów i przestrzeganiem praw osób niepełnosprawnych a także z zapewnieniem standardów bezpieczeństwa obowiązujących w placówce.
  • Prowadzona jest stała obserwacja uczniów w różnych sytuacjach szkolnych pod kątem dynamiki zmian i eliminowania skutków niepełnosprawności.
  • Wraz z zespołem nauczycieli prowadzona jest ocena aktualnego rozwoju psychofizycznego uczniów stanowiąca podstawę do stworzenia indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego lub jego modyfikacji.


POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO RODZICÓW

  • Udzielanie porad dotyczących postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w różnych sytuacjach życiowych oraz przezwyciężania trudności.
  • Opracowywanie opinii psychologicznych o uczniach niezbędnych w orzecznictwie  sądowym, ubezwłasnowolnieniu i przyznawaniu świadczeń związanych z niepełnosprawnością.
  • Pomoc rodzicom w załatwianiu różnych spraw wynikających z zaopatrzenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
  • Wsparcie w poszukiwaniu miejsc pracy lub miejsc w warsztatach terapii zajęciowej i środowiskowych domach samopomocy dla uczniów kończących edukację.
  • Przekazywanie wyników otrzymanych z podsumowań programów realizowanych z uczniami na terenie szkoły w celu wskazania ich mocnych i słabszych stron - nad czym powinni popracować wraz z rodzicami.
  • Psychologiczne wsparcie rodziców w radzeniu sobie z osobistymi problemami.