MAŁGORZATA DZIEKAN – psycholog szkoły podstawowej klas 1 - 4a, zespołu rewalidacyjno - wychowawczego oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
DZIEŃ TYGODNIA | GODZINY PRACY |
PONIEDZIAŁEK |
8:00 - 9:00 11:00 - 14:00 16.00-17.00 |
WTOREK |
8:00 - 12:00 14.00 - 15.00 |
ŚRODA |
10:00 - 13:00 14.00 - 17.00 |
CZWARTEK |
13:00 - 16:00 |
PIĄTEK |
11:00 - 14:00 |
ANNA WITKOWSKA – psycholog szkoły podstawowej klas 4b - 8
DZIEŃ TYGODNIA | GODZINY PRACY |
PONIEDZIAŁEK |
9:30 - 12:00 14.00-15.30 |
WTOREK |
8:00 - 10:00 11.00-12.00 |
ŚRODA |
12:00 - 17:00 |
CZWARTEK |
9:00 - 14:00 |
PIĄTEK |
9.00 - 14:00 |
POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO UCZNIÓW
- Pomoc psychologiczna kierowana do uczniów w szkole polega na rozpoznaniu i zaspokojeniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
- Praca z uczniami prowadzona jest indywidualnie lub grupowo. W zależności od problemu są to spotkania o charakterze diagnostycznym lub terapeutycznym.
- W indywidualnych przypadkach psycholog szkolny współpracuje z lekarzami specjalistami (np. psychiatra, dietetyk) w celu wypracowania optymalnej pomocy dla dziecka.
- Wszelkie działania prowadzone są z poszanowaniem praw uczniów i przestrzeganiem praw osób niepełnosprawnych a także z zapewnieniem standardów bezpieczeństwa obowiązujących w placówce.
- Prowadzona jest stała obserwacja uczniów w różnych sytuacjach szkolnych pod kątem dynamiki zmian i eliminowania skutków niepełnosprawności.
- Wraz z zespołem nauczycieli prowadzona jest ocena aktualnego rozwoju psychofizycznego uczniów stanowiąca podstawę do stworzenia indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego lub jego modyfikacji.
POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO RODZICÓW
- Udzielanie porad dotyczących postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w różnych sytuacjach życiowych oraz przezwyciężania trudności.
- Opracowywanie opinii psychologicznych o uczniach niezbędnych w orzecznictwie sądowym, ubezwłasnowolnieniu i przyznawaniu świadczeń związanych z niepełnosprawnością.
- Pomoc rodzicom w załatwianiu różnych spraw wynikających z zaopatrzenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
- Przekazywanie wyników otrzymanych z podsumowań programów realizowanych z uczniami na terenie szkoły w celu wskazania ich mocnych i słabszych stron - nad czym powinni popracować wraz z rodzicami.
- Psychologiczne wsparcie rodziców w radzeniu sobie z osobistymi problemami.