MAŁGORZATA DZIEKAN – psycholog szkoły podstawowej klas 1 - 3, klasy 5a oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
DZIEŃ TYGODNIA | GODZINY PRACY |
PONIEDZIAŁEK | 08.00 - 14:00 |
WTOREK | 12:00 - 15:00 |
ŚRODA | 08.00-12:00 |
CZWARTEK |
08.00-09.00 10:00 - 14:00 |
PIĄTEK |
08.00 - 11:00 12.00-14.00 |
ANNA WITKOWSKA – psycholog szkoły podstawowej klas 4a, 5b, 6a/8d, 6b, 6c/7c, 6d, 6e, 7a, 7b/6f, 8a, 8b/6g.
DZIEŃ TYGODNIA | GODZINY PRACY |
PONIEDZIAŁEK |
11:00-15:00 16.00-16.30 |
WTOREK |
08:00 – 11:00 |
ŚRODA |
12:00 – 17:00 |
CZWARTEK | 08:00 – 14:00 |
PIĄTEK |
07:30 – 08:00 09.00-12.00 |
POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO UCZNIÓW
- Pomoc psychologiczna kierowana do uczniów w szkole polega na rozpoznaniu i zaspokojeniu indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia.
- Praca z uczniami prowadzona jest indywidualnie lub grupowo. W zależności od problemu są to spotkania o charakterze diagnostycznym lub terapeutycznym.
- W indywidualnych przypadkach psycholog szkolny współpracuje z lekarzami specjalistami (np. psychiatra, dietetyk) w celu wypracowania optymalnej pomocy dla dziecka.
- Wszelkie działania prowadzone są z poszanowaniem praw uczniów i przestrzeganiem praw osób niepełnosprawnych a także z zapewnieniem standardów bezpieczeństwa obowiązujących w placówce.
- Prowadzona jest stała obserwacja uczniów w różnych sytuacjach szkolnych pod kątem dynamiki zmian i eliminowania skutków niepełnosprawności.
- Wraz z zespołem nauczycieli prowadzona jest ocena aktualnego rozwoju psychofizycznego uczniów stanowiąca podstawę do stworzenia indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego lub jego modyfikacji.
POMOC PSYCHOLOGICZNA KIEROWANA DO RODZICÓW
- Udzielanie porad dotyczących postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w różnych sytuacjach życiowych oraz przezwyciężania trudności.
- Opracowywanie opinii psychologicznych o uczniach niezbędnych w orzecznictwie sądowym, ubezwłasnowolnieniu i przyznawaniu świadczeń związanych z niepełnosprawnością.
- Pomoc rodzicom w załatwianiu różnych spraw wynikających z zaopatrzenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
- Przekazywanie wyników otrzymanych z podsumowań programów realizowanych z uczniami na terenie szkoły w celu wskazania ich mocnych i słabszych stron - nad czym powinni popracować wraz z rodzicami.
- Psychologiczne wsparcie rodziców w radzeniu sobie z osobistymi problemami.