Imprezy integracyjne na terenie placu szkolnego, piknik na boisku szkolnym.Nauczanie i terapie inwidualne.Prowadzenie ogródka szkolnego, zajęcia przy pielęgnacji sadzonek warzyw.Uroczystość zakończenia szkoły, uczniowskie przedstawienie tańca Wyjścia na zajęcia poza szkołą w ramach wychowania fizycznego, przykład zajęć z  korzystanie ze sprzętu wodnego.Nauczanie gotowania, czterech uczniów obierających warzywaHipoterapiaWyjście ze szkoły do parku w ramach wychowania fizycznego, rehabilitacja poprzez jazdę na rowerze (trój/czterokołowych)Wyjście ze szkoły w plener, punkt widokowy w parkuTablice Interaktywne, tablica ma funkcje reagowania na dotyk jak Przykład sali nauczania, sześcioro uczniów i nauczyciel.Zooterapia, rehabilacja pod wpływem zwierząt. Przykład dogoterapiiWyjazdy szkolne, przykładowy wyjazd nad morze.Boiska szkolne, boisko do koszykówki i boisko do piłki nożnejZajęcia na pływalni poza szkołą

Dyrektor i nauczyciele Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 243 im. Eunice Kennedy Shriver w Zespole Szkół nr 85 serdecznie zapraszają RODZICÓW i DZIECI kończące edukację w przedszkolu na dni otwarte.  

„Ach co za noc ! ” – na tę niezwykłą chwilę czeka cały świat. Milkną spory, kłótnie, niesnaski, króluje Miłość i Dobro. Ta niezwykła noc Narodzenia Jezusa stała się inspiracją dla tegorocznych szkolnych jasełek. Uczniowie najmłodszych klas Szkoły Podstawowej przy wsparciu nauczycieli przygotowali fantastyczne przedstawienie.

W związku z obowiązkiem stosowania m.in. przez placówki szkolne -
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011,które mówi o obowiązku przekazywania konsumentom informacji na temat obecnych w serwowanej żywności składników lub innych substancji mogących powodować alergie nietolerancji, zamieszczamy do ogólnego zapoznania się wyciąg z w/w rozporządzenia, tj."WYKAZ ALERGENÓW W ŻYWNOŚCI.”


ALERGENY W ŻYWNOŚCI
1. GLUTEN tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, kamut lub ich odmiany
hybrydowe, a także produkty pochodne;
2. Skorupiaki i produkty pochodne;
3. Jaja i produkty pochodne;
4. Ryby i produkty pochodne;
5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne;
6. Soja i produkty pochodne;
7. Mleko i produkty pochodne, (łącznie z laktozą );;
8. Orzechy, tj. migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzeszki
pekan, orzechy brazylijskie, pistacje/orzechy pistacjowe, orzechy makadamia a także
produkty pochodne
9. Seler i produkty pochodne;
10. Gorczyca i produkty pochodne;
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne;
12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w
przeliczeniu na całkowitą zawartość SO 2 dla produktów w postaci gotowej
bezpośrednio do spożycia
13. Łubin i produkty pochodne;
14. Mięczaki i produkty pochodne.
Informacje o obecności poszczególnych alergenów podawane będą w codziennym
jadłospisie.

W dniach 20.11.2018 –12.01.2019r. została zorganizowana XIX Edycja Ogólnopolskiej Akcja „Góra Grosza”. W akcji udział wzięli uczniowie naszej szkoły, przy współpracy rodziców i nauczycieli.   Celem akcji jest wspieranie najbardziej potrzebujących dzieci z Domów Dziecka i  najuboższych rodzin.

W dniu 18.01.2019r.  w naszej szkole odbyła się trzynasta edycja Noworocznych Zawodów Sportowych. Program zawodów zawierał 10 konkurencji sportowych w formie współzawodnictwa drużyn i zadanie plastyczne.

Uczniowie klasy 3c i 3h szkoły przysposabiającej do pracy wybrali się do Muzeum Geologicznego PAN.

Uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy uczestniczyli w warsztatach plastycznych Grupy Aktywności Twórczej  w SCEK.

W marcu 2018 roku uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy, w ramach realizowanego projektu WIE, rozpoczęli „Kulinarną podróż po świecie”.
Podczas zajęć w pracowni gospodarstwa domowego poznawali smaki, zapachy, sposób przygotowania oraz podania potraw z różnych zakątków świata.

W środę 20 lutego w naszej szkole odbył się corocznie organizowany bal karnawałowy. Tegorocznym motywem przewodnim balu było hasło „MIŁOŚĆ W ZAKOPANEM”.

Był to dzień niecierpliwie oczekiwany przez wszystkich uczniów. Tego dnia szkolna sala gimnastyczna zamieniła się w salę balową przystrojoną balonami, serpentynami oraz motywami górskimi. Wcześniej uczniowie z każdej klasy na swoich zajęciach edukacyjnych przygotowali piękne serca, które także posłużyły do dekoracji sali. Zjawiskowy wygląd sali, wprowadził uczniów w wesoły nastrój i zachęcił do wspólnej zabawy.

7 marca 2019 roku w Zespole Szkół Specjalnych nr 89 harcerze z 406 WDH spotkali się ze swoimi przyjaciółmi z Namiestnictwa Drużyn Nieprzetartego Szlaku na wieczornicy z okazji "Dnia Myśli Braterskiej".