Aktualności

W marcu zaprosiliśmy naszych uczniów do aktywnego udziału w programie “Zdrowy styl, zdrowy Ty”. Skupiliśmy się na edukacji prozdrowotnej naszych uczniów w zakresie aktywnego wypoczynku, zdrowego odżywiania i regeneracji. Nauczycielki katedry ruchu przygotowały prezentacje multimedialne zawierające gry, zabawy ruchowe i piosenki, które zostały wykorzystane w trakcie zajęć dydaktycznych przez pozostałych nauczycieli. W każdym tygodniu poprzez zabawę uczniowie zapoznawali się z kolejnym tematem dotyczącym zdrowego stylu życia. Następnie każda z klas wraz z wychowawcami przygotowywała plakaty promujące aktywny wypoczynek i zdrowe odżywianie. Prace uczniów mogliśmy podziwiać na korytarzach naszej szkoły.

29 marca w auli odbyło się spotkanie podsumowujące, w trakcie którego uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę w quizie multimedialnym, ułożyć piramidę zdrowego żywienia, a także wybrać się na zakupy spożywcze. Okazuję się, że chociaż nasi uczniowie wiedzą jakie produkty są niezdrowe, to nie jest łatwo oprzeć się pokusie tj. czekoladki czy chipsy;) Wspólną zabawę zakończyliśmy tańcem i obietnicą codziennego ruchu na świeżym powietrzu!

 

 

W dniu 31 marca, w naszej szkole obył się Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Tegoroczną inspiracją dla tego dnia, były zmysły. W każdej sekundzie odbieramy rzeczywistość za pomocą zmysłów. Osoby z autyzmem często odczuwają, widzą i słyszą świat w nieco inny sposób.. Cel, który nam przyświecał, to zwrócenie uwagi jak ważną funkcję w poznawaniu świata, pełnią wszystkie zmysły oraz jak istotnym jest zrozumienie potrzeb osoby z autyzmem. Uczestnicy spotkania, mieli okazję poznać rodzaje zmysłów i praktycznie doświadczyć ich funkcji. Rozwijali percepcję słuchową, wzrokową i spostrzeganie, usprawniali czynności zmysłów powonienia, smaku i dotyku.

Jednym z symboli autyzmu jest kolor niebieski. Ostatniego dnia marca, na szkolnych korytarzach, można było obserwować uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły w ubraniach o różnych odcieniach błękitu, granatu, kobaltu, turkusu - włączając się tym samym w ten wyjątkowy, symboliczny przekaz - dziękujemy!

 

 

Dnia 01.04.2023 r. odbyły się w naszej szkole Warsztaty Wielkanocne. Spotkanie  rozpoczęło się dekorowaniem mazurków wielkanocnych oraz ciasteczek upieczonych wcześniej przez naszych uczniów z klas:3a, 4a,7b. W świątecznym nastroju, rozmowach i wesołej muzyce miło płynął czas. Kolejną atrakcją były zabawy wielkanocne z chustą animacyjną Klanzy. Po wspólnych tańcachprzyszła kolej na zagadki wielkanocne, w których każde dziecko chętnie brało udział.

Przygotowane atrakcje bardzo podobały się uczniom i ich rodzinom. Dla wszystkich była to pełna niezapomnianych wrażeń sobota.

 

 

22 marca 2023 roku odbyły się Spotkania z Poezją. Po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią spotkaliśmy się pod hasłem „Jesteśmy razem”. Zaprezentowało się 5 zespołów artystycznych w następujących przedstawieniach:

  • „Jesteś super” - kl. 1a, 1b, 2b
  • „Jednoczą nas dobre słowa” - kl. 2a, 3a, 4c
  • „Gramy razem” - kl. 8c, P3D
  • „Piosenka o przyjaźni” - kl. 3c, 3b, 4a
  • „Mimo przeciwności, razem w miłości” - kl. P2A, P3E

Mimo iż wybór był bardzo trudny, jury wyłoniło dwa najciekawsze przedstawienia, które zaprezentują szkołę podczas Przeglądu Teatralnego Magik w Teatrze Kamienica już w maju.

Dziękujemy wspaniałym aktorom i do zobaczenia za rok!

 

 

Tradycyjnie już 21 marca obchodzimy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. W naszej szkole szczególnie celebrujemy ten dzień. Obchodzimy go pod hasłami „Dzień kolorowej Skarpetki”, „Skarpetka nie do pary”, „Przywitaj wiosnę w kolorowych skarpetkach”. Wszyscy spotkaliśmy się, by obejrzeć inscenizację przygotowaną przez naszych uczniów na temat powstawania trisomii. Nie zabrakło refleksji, życzliwości i wspólnej zabawy.

 

Szanowni Państwo,

informujemy, że rozpoczęto modernizację budynku przy ul. Rzymowskiego przeznaczonego na potrzeby Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie, o czym na Facebooku poinformowała pani Renata Kaznowska - Wiceprezydent m.st.Warszawy.

"Umowa na modernizację budynku Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 podpisana.

Dziś podpisaliśmy jakże wyczekiwaną umowę z firmą TENEO Piotr Gregorczyk na modernizację budynku przeznaczonego na potrzeby Zespołu Szkół Specjalnych nr 85 w Warszawie. Teraz firma będzie miała 7 miesięcy na realizację prac. Modernizacja budynku obejmie roboty wyburzeniowe i demontażowe. Wymienione zostaną okna i drzwi, wykonana nowa elewacja i nowe wejście główne. Zmieni się także układ pomieszczeń w budynku. Roboty obejmą montaż instalacji: sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej oraz wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach.
Budynek docelowo przeznaczony będzie dla około 60 uczniów. Na parterze znajdą się sale do nauki - w tym pracownie: komputerowa, technik różnych, gospodarstwa domowego z jadalnią - sala zajęć ruchowych oraz mieszkanie treningowe. Pojawią się pomieszczenia dla psychologów i pielęgniarki. Do dyspozycji pracowników będzie również częściowo doświetlona kondygnacja -1.
Na zewnątrz budynku zamontowana zostanie winda. Znajdą się tam także rampa oraz platforma dla osób ze szczególnymi potrzebami. Zmiany pojawią się również na terenie wokół budynku i obejmą przebudowę istniejącego parkingu oraz drogi dojazdowej.Nad prawidłowym przebiegiem modernizacji będzie czuwał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, a koszt przebudowy to 7,2 mln zł.

 

2

W dniu 2 marca 2023 r. odbyła się uroczysta Gala XXIII Plebiscytu na Najlepszych Sportowców Warszawy 2022.
Uczeń naszej szkoły - lekkoatleta Dominik Ulatowski zajął zaszczytne 3 miejsce w kategorii Najlepszy Niepełnosprawny Sportowiec Roku
.

Dominik jest zawodnikiem klubu Roberta Korzeniowskiego RK Athletics, jego trenerką jest Joanna Stelmaszczyk. Dominik trenuje 6x w tygodniu.

Jego największe sukcesy to m.in.:
1. Letnie Igrzyska Europejskie VIRUS, 16-24 lipca 2022, Polska, Kraków: srebro na 100m , srebro na 200m, srebro na 400m

2. Mistrzostwa Świata dla osób z zespołem Downa SU-DS, 19-26 czerwca 2022, Czechy, Nymburg: srebro w sztafecie 4x100m, srebro w sztafecie 4x400m, 4 miejsce w biegu na 400m i 800m

3. Mistrzostwa Polski "Sprawni Razem", 21-22 maja 2022, Kraków: brąz na 100m

4. Integracyjne Mistrzostwa Polski Sztafet w Paratriathlonie, 21 sierpnia 2022, Białystok: brąz w klasyfikacji generalnej, złoto w kategorii osób z niepełnosprawnością intelektualną

5. Lekkoatletyczny SUPERMAN 2022 sportowców z niepełnosprawnością organizowany przez Fundację Handicap 25 września 2022, Zakopane: brązowy puchar SUPERMAN, na który składały się punkty zdobyte w następujących konkurencjach: bieg na 100m, bieg na 400m, bieg na 800m, skok w dal, pchnięcie kulą i rzut oszczepem)

Ponadto Dominik występował kilkukrotnie podczas Warszawskiej Ligi Biegowej i biegów ulicznych, np. 2. Orlen Paraolympic Run organizowany przez Polski Związek Paraolimpijski i Bieg Niepodległości.

 Jesteśmy dumni i serdecznie gratulujemy Dominikowi kolejnego sukcesu. :)

 

Ferie już za nami ale w pamięci pozostają miłe wspomnienia z czasu spędzonego podczas akcji Zima w Mieście, która trwała w naszej szkole przez cały okres zimowych wakacji.
Odpoczynek miał bardzo zróżnicowaną formę. Przed południem zaplanowane były wyjścia do miejsc kultury na terenie miasta, a po południu uczestnicy akcji brali udział w zajęciach tematycznych zorganizowanych przez nauczycieli w szkole. Atrakcjami tegorocznego wypoczynku były spektakle w Teatrze Lalka i Teatrze Relaks, zajęcia edukacyjne w Muzeum Ziemi, Zamku Ujazdowskim, Centrum Pieniądza oraz Muzeum Azji i Pacyfiku, wyjście do Kina Wisła a także na wystawę budowli z klocków Lego. W szkole zaś podczas zajęć plastycznych uczniowie wykonywali zimowe pejzaże oraz serca z okazji Walentynek, ozdabiali i degustowali pączki w Tłusty Czwartek, tańczyli w czasie dyskoteki, śpiewali podczas popołudnia z karaoke, bawili się z chustami animacyjnymi, grali na instrumentach podczas zajęć muzycznych. Sądząc po reakcjach uczestników spędzony wspólnie czas był udany, dostarczył wielu wrażeń i pozwolił odpocząć od codziennej rutyny roku szkolnego.

 

Uczniowie Szkoły Przysposabiającej do pracy wraz z nauczycielami wybrali się do Muzeum Polin na wystawę "Od kuchni. Żydowska kultura kulinarna".
Uczniowie zostali zapoznani z kulturą Żydowską od kuchni. Poznali różnorodność tradycji, dań, a także jak rozpowszechniały się potrawy i produkty tej kuchni po świecie.
Próbowali odpowiedzieć na pytania:
Czy z talerza można wyczytać, kim jesteśmy: skąd pochodzimy, kim byli nasi przodkowie, kim są nasi sąsiedzi i jaki jest nasz styl życia?
Młodzież dowiedziała się, że kultura kulinarna jest bardzo istotnym elementem żydowskiej tożsamości: umacnia poczucie przynależności do wspólnoty, a jednocześnie stanowi wyznacznik odrębności. Dowiedzieli się, że opowieść o żydowskim jedzeniu jest zarazem opowieścią o żydowskiej religii, kulturze i historii. Uczestnicząc w wystawie uczniowie odkryli co łączy placki ziemniaczane z latkesami i gołąbki z holiszkami, jaki związek ma czulent z adafiną, przekonali się, jak bogata jest żydowska kultura kulinarna.
Dzięki wspaniałym rekwizytom młodzież mogła samodzielnie nauczyć się zaplatać chałkę, oraz „ugotować czulent”.

W ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych, w Zespole Szkół Specjalnych nr 85 realizowany był Projekt „Ogród Cztery Pory Roku – Korczakowskie inspiracje”. Głównym celem podejmowanego przedsięwzięcia, było nabywanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej poprzez uprawę ogrodu zainspirowane pedagogiką wychowawczą Janusza Korczaka (uprawa ogródka warzywnego z wychowankami założonego Domu Sierot na Koloniach Letnich w Różyczce). Projekt realizowany był w oparciu o pory roku i związane z nimi zmiany zachodzące w przyrodzie. Jednym z tegorocznych założeń programu było przygotowanie przetworów na zimę. Pod opieką nauczycieli p. E. Pędzich, p. J. Górskiej oraz p. B. Palimąki w kl. P2A oraz kl. P3F Szkoły Przysposabiającej do Pracy odbyły się warsztaty edukacyjne „Zapasy na zimę”. Celem organizowanych warsztatów było poznanie sposobów przygotowania przetworów na zimę. W szkolnej Pracowni Gospodarstwa Domowego w oparciu o przepisy kulinarne uczniowie przygotowali sałatki warzywne na zimę.Uczniowie potrafią samodzielnie rozróżnić i nazwać wyhodowane w ogrodzie warzywa i zioła oraz znają sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw.
Zajęcia ogrodnicze, wdrażają do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia, uczą samodzielności, systematyczności, odpowiedzialności za powierzone zadania, a także umiejętności współdziałania w grupie, szacunku do pracy własnej i innych osób oraz poprawiają relacje między ludźmi.

 

Partnerzy

MEN MKO Biuro Edukacji Szkoła W Ruchu
© 2024 Zespół Szkół Specjalnych nr 85
Wykonanie: Solmedia.pl