Strona główna

Na początku kwietnia dwie klasy Pdp (P2a i P3e) wybrały się na tygodniową wycieczkę do miejscowości Karłów położonej malowniczo u podnóża Szczelińca na granicy Parku Narodowego Gór Stołowych przy granicy z Czechami.

Poznawaliśmy okoliczne atrakcje-wspinaliśmy się szlakiem prowadzącym do rezerwatu skalnego „Błędne Skały”, wspinaliśmy się szlakiem prowadzącym do pozostałości XVIII wiecznego Fortu Karola, oglądaliśmy też ciekawe formy geologiczne ze skał piaskowych „Skalne grzyby”. Wycieczka busem wiodła Drogą Stu Zakrętów z licznymi basztami, kamieniołomami ,przepaściami i starymi zamkami. Zwiedzaliśmy Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju gdzie braliśmy udział w warsztatach przygotowywania papieru czerpanego, spacerowaliśmy po Parku Zdrojowym w Dusznikach. W dzielnicy Kudowy Zdroju Czermna zwiedzaliśmy Kaplicę Czaszek. Zwiedzaliśmy także barokowe Sanktuarium Maryjne w Wambierzycach słynące z cudów miejsce pielgrzymek zwane śląskim Jeruzalem.

Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Ten malowniczy zakątek Kotliny Kłodzkiej polecamy wszystkim na wakacje .